Jaarverslag 2020 verschenen

2020 was een bijzonder jaar

Het jaar 2020 stond volledig in het teken van de coronapandemie. Vooral het fysieke lotgenotencontact werd getroffen. Alles was al georganiseerd voor de eerste Contactdag toen de eerste lockdown in maart werd afgekondigd. Er werd een groot beroep gedaan op ons improvisatievermogen en creativiteit.

Als een van de eerste patiëntenverenigingen hielden we op 25 april een online Algemene Leden Vergadering. Ter vervanging van de contactdagen leerden we snel hoe Zoom werkte en organiseerden we gedurende het jaar 8 online oogcontactbijeenkomsten voor onze leden. Gaandeweg begonnen ook onze leden de voordelen te ontdekken van het online ervaringen uitwisselen.

Het enige fysieke contact tussen de leden was mogelijk in het najaar in de buitenlucht tijdens een mooie wandeling. De informatievoorziening kon wel gewoon doorgaan. Het nieuwsmagazine Oog in Oog is weer drie keer verschenen. De website werd
vernieuwd en er werd een nieuw webbureau ingeschakeld. Onze digitale nieuwsbrief werd ontvangen door steeds meer geïnteresseerden.

In het jaarverslag 2020 tref je een weergave aan van de doelstellingen en structuur van onze organisatie. We beschrijven alle activiteiten die in het jaar 2020 hebben plaatsgevonden en geven tot slot de financiële verantwoording. De vereniging is in 2020 weer gegroeid en telde eind december 252 leden.

Op het moment van schrijven zijn er nog steeds beperkende maatregelen. We blijven doorgaan met de online bijeenkomsten en hopen wel dat we in het najaar, dankzij het vaccineren, elkaar fysiek kunnen ontmoeten tijdens een Contactdag en een Familiedag. Het volledige programma 2021 kun hier lezen.

Heb je een vraag? Of wil je meer informatie?

Stuur ons een bericht via deze link en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op. Je kunt ook altijd contact opnemen met een van de regiocontactpersonen of bureaumedewerkers bij jou in de buurt.

Wil je onze digitale nieuwsbrief ontvangen?

Schrijf je hier in voor onze maandelijkse Online nieuwsbrief